Panasonic jatkaa kasvua Euroopan lujitettujen kannettavien ja tablettien markkinoilla

Panasonic jatkoi kasvuaan Euroopan lujitettujen kannettavien ja tablettien markkinoilla vuonna 2015. VDC Research -tutkimuslaitoksen mukaan Panasonicilla on nyt 66 prosentin osuus lujitettujen ja muunneltavien kannettavien tietokoneiden ja 59 prosentin osuus lujitettujen tablettien myynnistä.

Viime vuonna Toughbook- ja Toughpad-laitteita myytiin Euroopassa enemmän kuin muiden valmistajien vastaavia laitteita yhteensä.

Suurta kasvua on odotettavissa lujitettujen käsitietokoneiden markkinoilla Euroopassa. Panasonicin liikevaihto tällä tuotealueella kasvoi 55 prosenttia, ja jo lähes kolmannes yrityksen tuotevalikoimasta on käsitietokoneita.

”Erityisesti kaupan, teollisuuden, logistiikan ja energiahuollon aloilla yritykset hyödyntävät Panasonicin teknologiaratkaisuja tuottavuutensa ja tehokkuutensa parantamisessa”, sanoo Jan Kämpfer, Panasonicin markkinointijohtaja.