Kenttämyynti ja Toughbook - Computer Product Solutions | Panasonic Business
  • Kenttämyynti ja Toughbook

Kenttämyynti ja Toughbook

Kenttämyyntiprosessi perustuu yksinkertaiseen lähtökohtaan: on parempi lähteä tapaamaan asiakkaita kuin toivoa tapaavansa asiakkaita.

Varsinaisesti sen tarkoitus on luoda maksimiarvoa jokaisesta asiakaskäynnistä. Se saavutetaan tunnistamalla, että jokainen käynti on mahdollisuus

  • myydä
  • ratkaista asiakkaan ongelmia
  • toimittaa tietoja
  • kerätä tietoja
  • nujertaa kilpailijan myyntiargumentit
  • parantaa asiakastyytyväisyyttä.
Mitkä ovat ensisijaisena esteenä prosessille?
Itsenäisyys – jotta kenttämyyntiedustaja voi toimia tehokkaasti, hänen on ylläpidettävä myyntiä ja ratkaistava asiakkaan ongelmia samanaikaisesti. Hänen on kuitenkin tehtävä näin itsenäisesti, ilman tukitiimejä ja tietojen käyttöä, ympäristöissä, jotka eivät tue tekniikan käyttöä. Matkustusaika – matkustaminen on ikuinen este kenttämyyntiprosessissa. Matkustusreitit on suunniteltava huolellisesti ajan ja kustannusten optimoimiseksi. Reitit tunnetaan kuitenkin usein hyvin. Toinen olennainen ongelma on akkuvirran loppuminen, mikä pakottaa edustajan keskeyttämään matkanteon, koska hänen kannettavansa akusta on loppunut virta. Asiakkaan tavoitettavuus – myyjät saattavat viettää paljon kallista aikaa odottamassa, että asiakas on tavoitettavissa. Tämä johtuu siitä, että he matkustavat usein asiakkaan työpaikalle.
Miten Toughbook parantaa prosessia?
Toughbook-tietokoneet tekevät yksittäisistä myyntitiimeistä tehokkaampia. Se on oikeasti niin yksinkertaista. Tehokkaammilla tiimeillä on enemmän aikaa myydä. Enemmän aikaa myydä puolestaan tuo enemmän tuottoja.
Miten Toughbook-tietokoneet tekevät sen?
Langaton käyttö – maailmanluokan yhdistettävyyden avulla myyjä voi ratkaista asiakkaan ongelmia ja pitää myyntiprosessin käynnissä koordinoimalla koko yrityksen resursseja. Rakenne – huonoimmat myyjät istuvat kannettavansa kanssa pöydän ääressä asiakkaan takahuoneessa ja odottavat, että asiakas tulee heidän luokseen. Parhaat myyjät käyttävät tekniikkaa, jossa on oikea rakenne. Tällöin he voivat jatkaa myyntiprosessia kaikissa asiakasympäristöissä, olipa kyse sitten keittiöstä, tuotantolinjasta, kiireisestä näyttelytilasta tai ulkotiloista. He näkevät silloin asiakkaiden kohtaamat haasteet ja ymmärtävät luontaisesti, miten asiakas toimii. Toughbook-tietokoneissa on tämä joustava rakenne, sillä ne on suunniteltu suoriutumaan vaikeissa oloissa. Kilpailijan tiedot – Toughbook-tietokoneiden avulla myyntihenkilöstö voi kerätä tietoja kilpailijasta vieraillessaan asiakkaan luona ja tutkia kilpailijan tuotteita kentällä käyttämällä integroitua kameraa. Pitkäkestoinen akku – Toughbook-tietokoneen pitkäkestoisen akkutekniikan ja energiatehokkaiden komponenttien ansiosta myyjät jatkavat myymistä sen sijaan, että odottaisivat tietokoneen akun latautumista. Paino ja kannettavuus – kilpailijat tekevät ohuita ja kevyitä kannettavia poistamalla komponentteja. Oikeastaan tämä tekee niistä kuitenkin ohuita, kevyitä ja heikkoja. Toughbook-tietokoneet ovat kestäviä koneita, jotka näyttävät hyvältä asiakkaan edessä ja ovat riittävän kevyitä, jotta niitä jaksaa kantaa koko päivän.